Fogyókúra főzelékkel

Trükkök, hogy kevésbé hizlaljon a főzelék

Az őszi fogyókúra előnyei

Rendszeres mozgás, kiegyensúlyozott táplálkozás és mértéktartó adagok. Mindössze erre van szükséged, hogy megszabadulj a pluszkilóktól és fitten tartsd magad. De mi van akkor, ha mindezek ellenére sem indul be a fogyás, esetleg épp ellenkezőleg, a diétás falatok mellett is hízni kezdesz? Néhány kalóriaszegénynek hitt étel nem is olyan fogyókúrabarát, mint az elsőnek látszik.

Kulcsszavas kereső

Főzelékek A magas rosttartalmú zöldségek finom, tápláló és egészséges fogásai lehetnek a diétás menünek, ráadásul emésztésserkentő tulajdonságuknak köszönhetően még a súlyvesztést is elősegítik. Mivel főzelék szinte bármilyen zöldségből készíthető, könnyen változatossá teheted vele az étrendedet, korántsem mindegy azonban, hogy milyen alapanyagokból és milyen fogyókúra főzelékkel készült az étel.

A hüvelyes zöldségeknek általában magasabb a szénhidráttartalmuk, ezért ezeket csak mértékkel fogyaszd.

Az igazi veszélyt azonban nem a zöldbab vagy a sárgaborsó, hanem a habarás jelenti. A lisztes keverék, amivel a főzeléket besűrítik, igazi kalóriabombává teszi a könnyű, húsmentes fogást, és miközben azt hiszed, éppen egy egészséges, anyagcsere-gyorsító ételt kanalazol, addig akár fogyókúra főzelékkel kisebb méretű fánknak megfelelő szénhidrátmennyiséget is eltüntethetsz.

fogyókúra főzelékkel

A zöldséget egyszerűen főzd meg egy kevés vízben, majd habarás helyett sűrítsd zsírszegény joghurttal vagy kefirrel. Fűszerezd ízlésed szerint, de sóból legfeljebb csak egy csipetet használj, hiszen ez a hozzávaló sem kedvez a diétának.

fogyókúra főzelékkel

Őket kerüld el! Jó, ha nemcsak azzal vagy tisztában, mi fogyaszt, de azt is tudod, melyik étel hizlal.

fogyókúra főzelékkel

Nézd meg videónkat, és ismerd meg a legveszélyesebbeket! Diabetikus csokoládé Ha a diéta alatt a nassolásnak állsz ellen a legnehezebben, egyszerű és csábító megoldásnak tűnhet a diabetikus csokoládék után nyúlni, mondván, hogy ezek úgysem tartalmaznak cukrot.

Ez valóban igaz is, de ne feledkezz meg róla, hogy a diabetikus élelmiszerek a cukorbetegeknek készültek, nem pedig azért, hogy a fogyózók édesség iránti vágyát csillapítsák.

fogyókúra főzelékkel

Ennek megfelelően a gyártóknak nem is célja, hogy a termékek alacsony kalóriatartalmúak legyenek, megelégszenek azzal, ha cukor nélküli édességet állítanak elő. Ahhoz, hogy a cukor nélküli kakaó ízét élvezhetőbbé tegyék, a hagyományos csokoládék zsírtartalmának többszörösét használják fel a diabetikus csokikban, nem beszélve arról, hogy sokaknak a mesterséges édesítőszerek fogyasztásával szemben is fenntartásaik vannak.

Szálka Brigitta dietetikus A zöldséges ételekről azt gondoljuk, hogy kalóriaszegények, de mi a helyzet vajon a főzelékekkel? Hogyan válasszunk és készítsünk főzeléket, ha fogyni szeretnénk? Tipikusan a magyar konyhára jellemzők a főzelékek: krumpli- lencse- bab- borsó, paradicsomos káposzta- sóska- zöldbab vagy tökfőzelék — ezeket az ételeket otthonról vagy menzai élményekből mindannyian ismerjük. Szerintem sokan vagyunk úgy, hogy miután végigettük a nemzetközi konyha különlegességeit visszavágyunk az otthoni vagy a gyermekkori ízek világához.

A diabetikus csokoládé tortáján egy régi beidegződés lesz a hab: mivel a tested megszokta, hogy az édes íz fogyasztása után szénhidrátot kap, ha a várt cukor nem érkezik meg, vadul követelni kezdi azt.

Ennek következménye, hogy egy jókora adag zsír elfogyasztása után csak nagyon nehezen tudsz majd ellenállni a kísértésnek, hogy néhány kanál kristálycukrot is bekebelezz.

Hogyan működik a főzelék diéta?

Ők indítják be a fogyást Ha olyan ételeket szeretnél enni, amelyek valóban fogyókúra főzelékkel a fogyást, színesítsd étrendedet salaktalanító gyógynövényekkel!

Ha semmiképpen sem tudod leküzdeni a csokoládé iránti rajongásodat, a diéta ideje alatt egyél inkább néhány kocka étcsokit - nemcsak a cukor- és zsírtartalma alacsonyabb, de kakaótartalma miatt a szívnek is jót tesz.

fogyókúra főzelékkel

Méz A méz talán az egyik legvegyesebb megítélésű élelmiszer. A jó minőségű, mesterséges adalékanyagok nélküli méz jótékony hatásai, melyeket a benne található vitaminoknak és ásványi anyagoknak köszönhet, vitathatatlanok. Mégis hiba lenne becsapni magadat azzal, hogy az áhított fogyást már akkor is elérheted, ha az elfogyasztott cukrot mézzel váltod ki.

Lehet, hogy érdekel